A téli futás tízparancsolata

Futni a szabadban a legjobb, a jó levegő, a természet, a szabadság érzése a testmozgással egybekötve igazi felüdülés. Semmi sem fogható ahhoz, amikor a Margit szigeten a lemenő nap fényében kocogunk miközben mókusok ugrabugrálnak mellettünk és a budai hegyek sziluettje lassan vörösbe vált… De mi van akkor, ha jön az ősz, sőt beállít a tél? Jönnek a mínuszok, négykor már sötét van és jeges szél cibálja a kopár fákat? Kinek van kedve ilyenkor kimenni a szabadba? Sokan az edzőtermek futópadját választják, mások átnyergelnek az úszásra vagy az otthoni tornára. Van olyan is, aki inkább pihenget és majd tavasszal feszül neki az edzésnek.

Az igazi megszállott futók ilyenkor sem nyugszanak. Tiszta, friss levegőre vágynak és 5-10 km-t már nem hajlandóak zárt térben lefutni. Télen is lehet futni. A hidegben is van szépsége a természetnek, csak néhány fontos szabályra oda kell figyelni. Lássuk mi a téli futás tízparancsolata:

  1. Fokozatosan kell hozzászokni a hideghez.
  2. A kinti hőmérséklettel pontosan tisztában kell lenni.
  3. Az aktuális hőmérséklethez kell igazítani a ruházatot.
  4. Rétegesen öltözzünk fel és kerüljük a nedvszívó (pamut) alsóruhákat.
  5. Ne feledkezzünk meg a sapkáról, kesztyűről és sálról sem!
  6. Kenjük be az arcunkat zsíros krémmel, vigyünk ajakírt!
  7. Alaposan melegítsünk be, használjunk bemelegítő krémet!
  8. Folyamatosan mozogjunk, télen ne tartsunk rövid pihenőket!
  9. Ne erőltessük túl a futást, nem ilyenkor kell megdöntenünk a rekordunkat!
  10. A futás után gyorsan melegre kell menni és ruhát száraz ruhát venni.

Ha ezeket a szabályokat betartjuk, télen is hódolhatunk a futásnak.