BMW M4 cabrio: Szép kilátások

Új családtaggal bővült a BMW modellpalettája. Az M3 szedán és az M4 coupé közeli rokona az M4 cabrio, amelyet tavasszal kezdtek gyártani. Tudunk róla egy, s mást, például, hogy sok mindenben visszaköszön a 4-es. A hétfokozatú duplakuplungos váltóval például 4,4 másodperc alatt gyorsul százra. A cabriokkal mindig óvatosan bánunk, bennünk van a fenntartás, hogy tényleg, csak nyárra vegyünk egy luxusautót? Az M4-est azonban nem kell garázsba zárni télen sem, a keménytető teljes értékű belső borítást kapott, úgy szigetel, mint ha nem is lenne nyitható a tető. A műszaki adatok már ismertek, a hazai eladási árat azonban egyelőre homály fedi. Sejtésünk szerint jótékony homály…

Egészen friss modellt mutatunk be, éppen tavasszal nyílt, mint a természet többi virága. Ha ez a felütés túl patetikus lenne, a szerkesztő úgyis kihúzza. A BMW M4 cabrio természetesen azoknak érinti meg a szívét elsősorban, akik szeretik a természetközeli élményeket. Ha mondjuk vezetés közben rájuk süt a nap, érzik a frissen nyírt gyep illatát. Egy nyitott sportkocsi esetében mindig arról beszélünk először, milyen szép. Nagyon. Egyébként cabrio sportkocsiból talán nem is készült csúnya modell, amióta autógyártás létezik a világon. Valahogy nem tudnak mellényúlni. Mondjuk, a BMW formailag erősen ragaszkodott az M3 szedán és az M4 coupé vonalaihoz, ami nem baj, azok sem rondák. Külsőleg feltűnik még a kovácsolt könnyűfém felni, amely még elegánsabbá teszi a kinézetet. Alapértelmezett a 18 colos kerék, de extraként 19-es is rendelhető. A belső térben szinte minden egyedileg választható. Ha ötletre van szükség, az a bordós-barnás bőr belső igazán ütős.

Télen sem kell a garázs magányára ítélni.

Télen sem kell a garázs magányára ítélni.

Gyári tuninggal 280-ig szalad

Az M4 tehát már akkor elvarázsolja a potenciális vevőt, mielőtt elfordítaná a kulcsot. Nos, a teljesítményadatoktól tényleg „szó bennszakad, hang fennakad”. Mégis, ki tudna 250-nél bármilyen hangot adni egy nyitott kocsiban? Ez a végsebesség ugyanis, de csak a csúnya chipek miatt, egy kis gyári tuninggal 280-ig is pörgethető. A motor soros hathengeres, 3 literes M TwinPower Turbó, teljesen új fejlesztés. A lovak száma is négyessel kezdődik, egész pontosan 431 tagból álló ménes ereje hajtja. Az opcionálisan válaszható hétfokozatú váltóval összekapcsolva 4,4 másodperc alatt százra ugrik a mutató. A gyár szerint a maximális forgatónyomaték 550 Nm, amely széles tartományban áll rendelkezésre.  A fogyasztási adatok sem szálltak el nagyon, sőt. A vegyes fogyasztást 8,8-9,1 közé lövik be 100 kilométeren. Mindez persze normál használat mellett, a jobb pedál mérsékelt rugdosása esetén. Szóval, ez biztos nehezen tartható.

Az opcionálisan választható hétfokozatú váltóval összekapcsolva 4.4 mp alatt százra ugrik.

Az opcionálisan választható hétfokozatú váltóval összekapcsolva 4.4 mp alatt százra ugrik.

CFRP a csodafegyver

A modern autótervezés az anyagok újragondolását is megköveteli. Az M4 kabrio úgy fogyott, hogy közben erősödött elődeihez képest, mint egy rendes testépítő leszálkásítva. Elődjéhez, az M3 cabrióhoz képest 60 kilóval csökkent a tömege. Motorházfedele és első sárvédői például éppúgy alumíniumból készülnek, mint a nagy teljesítményéhez tervezett futómű számos komponense. A különösen könnyű, extrém szilárdsága révén mégis nagymértékben terhelhető szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) szintén több helyen alkalmazták a M4 Cabrio tervezői. Ebből készült az egyrészes féltengely és a motortér első toronymerevítője. Ez mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, amit egy hasonló kivitelű alumínium alkatrésszel nem lehetne elérni.

A BMW M4 Cabrio háromrészes, lehajtható fémteteje belül teljes mennyezetkárpitozással készül. Ez akkor jön jól, ha éppen nem tudunk nyitott tetővel közlekedni. Télen is teljes értékű kocsit kapunk, a hangszigetelés miatt nem is hangosabb, mint a folyton fedett autók.  A tetőszerkezet gombnyomásra 20 másodperc alatt nyílik, és 18 km/órás tempóig akár menet közben is működtethető. Ez pont arra jó, hogy ha a dugóban elkap egy nyári zápor, akkor sem kell kétségbe esnünk. Természetesen az ideális, ha álló helyzetben csukjuk és nyitjuk a tetőt.

Az M4 cabrio úgy fogyott, hogy közben erősödött elődeihez képest, mint egy rendes testépítő, leszálkásítva.

Az M4 cabrio úgy fogyott, hogy közben erősödött elődeihez képest, mint egy rendes testépítő, leszálkásítva.

Hogy jön ide Liverpool?

Az M4-es kupé és a cabrio Münchenben készül, semmi köze Liverpoolhoz. Nehéz is lenne logikus összefüggést találni az ízig-vérig német modell és a brit focicsapat között. Hacsak… Az FC Liverpool himnusza: You’ll Never Walk Alone. Vagyis sosem mész egyedül. Ha valaki egy M4-es BMW-t vesz, az sem. Ha például egy ifjú macsó teszi, akkor biztosan hamar talál kedvére való útitársat. Ha olyan partner jelentkezne, aki elől pedig inkább menekül, nos… arra való a 431 lóerő.