Kinyílt a ketrec, a vadállat szabad

Nem hiszem, hogy patetikus túlzásba esek, ha azt mondom, hogy a Jaguar F-Type Project 7 az év egyik legizgalmasabb bemutatkozója az autópiacon. Nem csupán azért, mert szemre is rendkívül látványos, és mert nagyon gyors – ahogy az a Jaguarhoz illik – hanem azért is, mert az utóbbi időben a márka vadállatias oldala szunnyadni látszott. Az utóbbi idők utcai Jaguarjai egy elegánsabb Ford Mondeót idéztek, olyan „szép, de semmi extra” érzéssel. Hát, ez igazán extra.

Sosem értettem, mit jelent a koncepcióautó kifejezés. Vagy építünk autót, vagy sem. Ilyen egyszerű ez. A koncepcióautót összerakni ugyanannyi befektetett energiát, tervezést igényel, mint egy születendő szériamodellt. Sőt, talán még többet. A koncepció talán arra való, hogy álmodjanak egy nagyot a mérnökök, kicsit megriszálja magát a modell a kifutón, és mérjék, mekkora mennyiségű nyál csorog a láttán.

A kocsikat természetesen kézzel szerelik össze

A kocsikat természetesen kézzel szerelik össze

300 felett

A jelek szerint túlcsordult, hiszen úgy döntöttek, hogy a Jaguar F-Type Project 7 elindul a soron. Mármint a gyártósoron. Mondjuk, nem túlságosan hosszú ideig, 250 darab készül belőle. Természetesen, készülhetne több, nyilván azok is gazdára találnának, ám az értéke pont abban rejlik, hogy csak kétszázötvenet adnak el belőle. Már most tart két rekordot, hiszen a Jaguar legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású modellje. A roadster 575 lóerős, és 300 km/h a végsebessége. Rutinos olvasók már tudják, hogy a végsebesség a XXI. században csupán azt jelenti, mikor szabályozza le az elektronika az emberi őrültséget. Esetünkben háromszázig enged száguldani.

Ez a tempó természetesen nem utcára való, pályán sem tudja mindenki uralni. Sőt, mondhatni egészen kevesen bírnák, hogy a hajukat ilyen szélvihar kócolja, és közben koncentráljanak a vezetésre is. Ehhez az autóhoz megfelelő sofőr is kell, lássuk be. A vadmacska szelídítése nem szerepel a tanulható szakmák OKJ-s jegyzékében.

A Jaguar új modelljének arca, vagy mondjuk, pofája nem teljesen új. Tulajdonképpen a már 60 éve létezett csodakocsi, a Le Mans-i versenyeken győztes versenyautó formájára emlékeztet. Ebből is származik a 7-es szám, hiszen ennyi versenyt nyertek a híres viadalon. Ennek tiszteletére alkották a tervezők, a különbség annyi, hogy ez a modell kétüléses.

Végre, egy igazi Jaguar száguld a pályán

Végre, egy igazi Jaguar száguld a pályán

Másfél tonna, 3,9 másodperc

A Jaguar F-Type Project 7-ben 5 literes kompresszoros V8-as motor dolgozik. Ez örömmel tölt el minden benzinkutast. A kocsi súlya 1585 kilogramm, ami igazán megfelel egy klasszikus Jaguar súlyának. Tegyük hozzá, hogy mostanság kompozit műanyagokkal, alumíniummal dolgoznak a szakemberek, és még ennek ellenére is nehézsúlyú versenyző született. A motor így is képes arra, hogy 3,9 másodperc alatt gyorsítsa 100-ra az autót. A sebességváltó 8 fokozatú, és ekkora teljesítménynél illik a fékhatásról is gondoskodni. Az intelligens fék egyenként képes adagolni az erőt a kerekekre. Így a megállással sem lesz probléma, a Jaguar körmei szigorúak.

Veszélyes, ha szembe jön egy ugyanilyen

A kocsikat természetesen kézzel szerelik össze, a robotok most nincsenek versenyben. Hangsúlyozzuk, azt a 250 darabot. Árról egyelőre nincs információ, de a 100 leggazdagabb magyarnak igyekeznie kell. Meg tudnák venni, de nyilván sok lesz a jelentkező. Igazi verseny zajlik majd, nemcsak a pályán, hanem azért is, hogy valakinek legyen egy ilyen autója. Mindegyik műremek sorozatszámot kap, erről az ülések között, egy kis táblán tanúsítvány látható. Ötféle színben rendelhető, kékben, pirosban, zöldben, feketében és fehérben.

Ez a kocsi olyan, mint az elegáns női ruha. Nem jön szembe ugyanilyen. Ha mégis, az semmi jót nem jelent. Nagyon veszélyes.