Utolérhetetlen: Mercedes-AMG GT

Csúcsra tör a sportkategóriában is a német márka

3,8. 4.0. V8. 510. 310. Már az újságírósuli első két óráján megtanítják, hogy számmal nem kezdünk mondatot, ugyanakkor azt is, hogy a fontos információk szerepeljenek a cikk elején. Csöppnyi ellentmondás ez az én neveltetésemben, hiszen ezek a számok a legfontosabbak az új Mercedes-AMG GT jellemzésekor. Gyorsulás százra: 3,8 másodperc. A motor lökettérfogata 4 liter, 8 hengeres. A GT S változat 510 lóerős. Végsebesség 310 km/h. Most egy olyan autó szerepel a repertoárunkban, amely nem a cuki formájával, vagy számos informatikai trükkjével kényezteti a vezetőt, hanem magával az „autóságával”.

„Az új Mercedes-AMG GT-vel a márka a legfelső kategóriás sportautók szegmensébe lép.” Igen, ez a cég hivatalos PR-mondata, de semmi túlzás nincs benne. A legfelső kategóriában olyanok terpeszkednek, mint a Ferrari, a Lamborghini, vagy az Aston Martin. A Mercedesnek azonban semmi oka nincs rá, hogy szerény újoncként köszönjön be ebbe az elit társaságba. Akik követik a Forma-1 eseményeit, azok számára nem kérdés, hogy tudnak csúcsautót építeni, tulajdonképpen már csak az a kérdés, melyik pilótájuk lesz a világbajnok. Nem csoda, hogy a szériában is hódítani szeretnének.

 A csomagtérfedél a jól kipróbált acél

A csomagtérfedél a jól kipróbált acél

A GT a második sportautó, amely teljes egészében a Mercedes-AMG-nél, házon belül készül. A kocsit az újonnan fejlesztett 4 literes V8-biturbo motor hajtja, vagy inkább repíti. A GT 462 lóerővel, a GT S verzió pedig 510 lóerővel büszkélkedhet. Így sikerül 3,8 másodperc alatt elérni a 100 km/h sebességet. Ezzel együtt a Mercedes-AMG GT nem versenyzőknek készül, vagyis nem csak versenypályára. Odafigyeltek például arra, hogy hosszú távon is kényelmes legyen, és még a csomagtér is nagynak számít a kategóriában, így nyugodtan lehet vele kirándulni. Kettesben, hiszen kétüléses.

Talán, mondani sem kell, hogy a legkorszerűbb anyagokból készült az autó, így az alváz és a karosszéria könnyűfémből, a homlokzat magnéziumból. A csomagtérfedél a jól kipróbált acél. A fogyasztásra is ügyeltek a mérnökök. Valószínűtlen, hogy a kútnál az aprót bogarászná a pénztárcájában, aki ilyen autót vesz, de környezetvédelmileg nagyon jól hangzik a 9,7 literes átlagfogyasztás egy ilyen paripában.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014

A Mercedes filozófiája, hogy „egy motor, egy ember”, vagyis egy erőforrást egy szakember készít a gyárban, mégpedig kézi munkával. A motoron található táblán láthatja a tulajdonos, ki állította össze. Nyilván azért, hogy egy komolyabb túra után azt mondhassa: „Köszönöm, Hans!”

Most pedig következzék egy újabb sajtóvétség, hiszen nem szabad személyeskedni a cikkekben. Mégis, örülnék, és őszintén kívánom, hogy egyszer arról számolhassunk be: a Mercedes-AMG GT-t az egykori Forma-1-es pilóta, a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher vezeti.