Bennük van az X-faktor

Dupla dinamit: egyszerre mutatkozott be a BMW X5 M és X6 M

Los Angelesben mutatkoztak be a BMW új összkerékhajtású modelljei, az X5 M, és az X6 M. Nem is választunk egyet közülük, mert tulajdonképpen sziámi ikrek, nem lenne illendő szétválasztani őket. Talán az a piaci filozófia működött, hogy ha valaki az X5 M láttán úgy gondolja, nagyobbat szeretne, akkor ott a 6-os. Ha az X6 M bizonyulna túl nagynak, akkor választhatja a kistesót. Sakk-matt, mindenképpen BMW lesz belőle. A két autó között a különbségeket nehezebb megtalálni, mint a hasonlóságot.

Az autó méretei is érdemelnek némi figyelmet.

 

Ha esetleg a család síelni készül, és megvan már a bakancs, a léc, a ruha, a meleg tea, egyszer csak a fejére csap a családfő: „De, mivel menjünk?” Elkezdi böngészni a katalógusokat, melyik autó lenne megfelelő. Jó eséllyel úgy dönt, hogy a BMW legújabb konstrukciói lesznek a nyerők.

A Top Gear BMW-t választott az év autójának
A világszerte elismert Top Gear magazin a BMW i8 modellt választotta meg a 2014-es Év Autójának. A plug-in hibrid sportautó szoros versenyben, számos más prémium- és luxusautó-gyártó modelljét maga mögé utasítva hódította el az abszolút győzelmet. A BMW i8-ast a Taxi Magazinban is bemutattuk korábban. (Online verzióban érdemes linkelni a korábbi cikkünket)

Egészen friss élmény a két új BMW-modell megjelenése, november végén debütáltak Los Angelesben. Az új X5 M, és X6 M modellek sok mindenben hasonlítanak. Nagyon sokban. Szerintem a gyártósoron kő-papír-ollóval döntik el, melyik alváz, motor, elektronika legyen később 5-ös, vagy 6-os. Amiben mindkét modell nagyot lépett előre a korábbiakhoz képest, az a fogyasztás. A kombinált zabálás mértéke 11,1 liter. Egészen elképesztő, hogy a korábbi modellnél 2,8 literrel kevesebbet kér. Amiért pedig dinamit: a gyorsulás mindkét modellnél 4,2 másodperc 100 km/órára. Az elektronika 250 km/óránál szabályozza a rohanást, de melyik normális családfő rohangászna ennyivel, ha hátul ülnek a szeme fényei? A váltó nyolcfokozatú M Steptronic, amely mindenképpen ideálisan adagolja a nyomatékot. A motor károsanyag-kibocsátása megfelel az Euro 6-os normának, ezen a téren is jelentős az előrelépés.

A belső eleganciát sugároz.

 

Mindegy, milyen BMW-ről beszélünk, az M modellek mindig a mérnökök szívügyének számítanak. Valami finomságot muszáj beletenniük a többihez képest. Mondhatjuk, hogy ezúttal a külső és a belső dizájn sikerült egészen kiválóra. „Érzelmeket ébresztő.” Ez a mondat szerepel a márka hivatalos leírásában, és ez az első alkalom, amikor némi szakmai elismeréssel vagyok kénytelen szólni a szépen alliteráló, ugyanakkor pontos kifejezésről, amely tényleg telitalálat. A forma egyszerre robusztus, sportos, ugyanakkor lágyan ívelt, látszatra még a napsugár is elcsúszna rajta. A hátulja szigorú, mint hogyha felhúzott szemöldököt formázna a két lámpa, mondván: meg ne merj előzni! Ugyancsak komoly a négy kipufogóvég, és a fenti teljesítményadatok láttán tudjuk, hogy nem valamiféle műmájer optikai tuningot látunk, hanem valódi erő lakozik odabent.

Mindegy, milyen BMW-ről beszélünk, az M modellek mindig a mérnökök szívügyének számítanak.

 

Az utastér is kapott a jóból: alumínium sebességváltó, bőrbevonatú kormánykerék, elektromosan állítható sportülések elöl, lábtámasz a vezetőnek. Opcionális a teljes Merino bőrkárpitozás, és a szélvédőkijelző, amely kivetít minden fontos információt, hogy egy pillanatra se kelljen levenni szemünket az útról. Ez az alapkivitelhez képest pluszban jelzi az aktuális sebességfokozatot, a fordulatszámot és a kapcsolásjelző fényeket.
A felnik alapkivitelben 20 collosak, de rendelhető 21 collos is. Defektet kapni, vagy teljes garnitúra gumit cserélni az átlagos úrvezető számára nyilván egyenlő egy gazdasági csőddel, de aki megengedhet magának egy ilyen autót, annak talán van vésztartaléka is ilyen esetekre.

P90166904_highRes

Az autó méretei is érdemelnek némi figyelmet, a kocsi 4,88 méter hosszú, tehát bármilyen síléc elfér benne, a szélessége 1,98 méter, a magassága pedig 1,75 méter. A teljes fordulóköre 12,8 méter, de nyilván nem arra tervezték, hogy a szűk utcákon forgolódjanak vele. Igazi, kemény, sportos, természetbe való autó. A hazai árakat egyelőre jótékony homály fedi, hiszen még csak most mutatták be, de biztos, hogy lesz rájuk kereslet, elég körülnézni a magyar utakon, mennyi jármű fut a korábbi X-ekből. Az új modellekben pedig benne van az X-faktor, nagyon is.