Rolls-Royce Metropolitan Collection: Fából vasparipa

A Rolls-Royce tervezői úgy érezhetik magukat, mint az úszó, aki olimpiára készül, de egyedül kénytelen róni a köröket, nem szorítják meg a vetélytársak. Ebben a kategóriában szinte nem is versenyez más, időről időre magukat kell felülmúlni. Most éppen egy olyan kollek ciót terveztek, amely leginkább az intarziaművészek munkáját dicséri. Tavaly októberben, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Metropolitan Collection. Mindössze húszat gyártanak belőle, és biztosan nem lesz két egyforma, hiszen Rollsék amúgy is arról híresek, hogy szinte minden elemet személyre szabottan választhat a megrendelő.

Mindössze húsz készül a brit luxusmárka egyedi kiadásából

Mindössze húsz készül a brit luxusmárka egyedi kiadásából

Az angol luxusmárka mindenképpen híradást érdemel, még akkor is, ha tulajdonképpen nem új modellt mutat be, „csak” a jó öreg Phantom speciális változatát. A Metropolitan Collectiont – nevéhez méltón – a nyüzsgő nagyvárosok felhőkarcolói ihlették, mindjárt ragasztottak is egy városképet faintarziából az utas oldalára, a kesztyűtartóra. Amúgy is ez a fő truváj, mármint a faminta. Kis túlzással minden, 10 négyzetcentiméternél nagyobb elemet ilyennel díszítettek. Talán csak a várható vételára miatt nem gondoljuk, hogy hobbiasztalosoknak szánták a luxuslimuzint. A városmotívum visszaköszön a modellhez készített aetherius-szürke bőrkárpiton is, ami a város színeit reprezentálja. A szintén felhőkarcolót mintázó kétszínű díszvarrás 6800 öltéssel készül. Ha esetleg azt hinnénk, hogy a nagyvárosok szürkék, akkor próbáljuk csak megtalálni a megfelelőt a Rolls-Royce színmintájából, amely 44 ezer árnyalatot tartalmaz.

A Metropolitan Collectiont a nyüzsgő nagyvárosok felhőkarcolói ihlették

A Metropolitan Collectiont a nyüzsgő nagyvárosok felhőkarcolói ihlették

Az üléstámlákon elhelyezett piknikasztal 500 fafurnér elemből áll, ezek rajzolják ki egy metropolisz háromdimenziós látképét. A Metropolitan Collection a különleges betétek, díszítőelemek és egyéb extrák tárházát kínálja. Listaárat nem hoztak nyilvánosságra, hiszen minden összetevő külön rendelhető, ez pedig befolyásolja a végösszeget, de biztosak lehetünk benne, hogy aki ezt a különlegességet szemelte ki magának, az csukott szemmel írja a csekket, nem nagyon foglalkozik a „mennyi az annyi” filozofikus kérdéskörével.

További apró finomság, hogy az autóban található beépített kvarcóra, elforgatható lünettájának segítségével képes különböző – nagyvárosok neveivel jelölt – időzónák megjelenítésére is, értelemszerűen 24-es osztással. Az autó külsején is megjelenik az elmaradhatatlan fehér csík, amelyet – mint a National Geographic jóvoltából megtudhattuk a Gyáróriások sorozatból – emberi kéz fest, és mindössze egyetlen ember van a gyárban, aki úgy tudja húzni az ívet ecsetjével, hogy az tökéletes legyen. Nyilván, a világ legjobban fizetett festő szakmunkását tisztelhetjük benne, és a főnökei nagyon ügyelnek az egészségére.

A limitált széria műszakilag nem kapott semmi újdonságot, tegyük gyorsan hozzá, nem is igen lehetséges, hiszen ami nincs benne egy „sima” Phantomban, azt még nem találták fel autóiparilag. A motor a klasszikus V12-es blokk, 6,75 literes erőforrás. Ez 460 lóerőt tud kipréselni magából, ami első hallásra sportautós mennyiség, de ekkora testet muszáj rendesen mozgatni. Azért, így is 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, de aki egy Rolls-Royce Phantom tulajdonosa – különösen egy egyedi Metropolitan modellé – miért is akarna száguldozni? Örül, ha inkább alapjáraton, már-már lefulladásközeli állapotban döcöghet a cityben. Hadd nézzék csak!