Felvarrták az Evoque ráncait

Szerény újításokkal állították ki Genfben a Range Rover Evoque modellt. A Jaguar-Land Rover csoport egyik legsikeresebb típusa a megfizethető terepjárók csoportjába sorolható. Az előző modell már 11 millió forintos induló ártól kapható, a frissített Evoque forgalmazása a márciusi bemutató után augusztusban kezdődik. A szolid ráncfelvarrás a külsőre vonatkozik, műszakilag azért kapott bőven a technika és a tudomány újdonságaiból. Van benne például terepjáró-tempomat, ami azt jelenti, hogy be lehet állítani, milyen tempót tartson hegyen-völgyön keresztül. Az Evoque új motorokkal érkezik, és joggal mondhatjuk, hogy a legzöldebb modell. A kombinált fogyasztás a kisebb változatban – tessék kapaszkodni – 4.2 liter.

Genfben mutatkozott be az új Range Rover Evoque. Az újdonsága nem elsősorban a külsején látszik, áttervezték a légbeömlőket, megújult a LED-es világítás, és a hűtőrács mintázata. Ebben nagyjából ki is merül a külső „újratervezés”. Sokkal inkább figyelemre méltóak a műszaki megoldások. Bekerült a sávelhagyás-figyelő rendszer, amely jellemzően a luxus szegmens sajátja volt eddig, valamint az automata vészfék, amely akkor jelent hasznos segítséget, ha a sofőr reakcióideje önmagában véve nem volna elég az ütközés elkerülésére. (Magyarul, ha elbambul szerencsétlen.)

2015 Range Rover Evoque

A belső szinte semmit sem változott.

Kapott egy olyan megoldást is az Evoque, amelyet a nagyobb terepjárókból örökölt. Az ATPC rendszert úgy fordíthatjuk le, hogy „terepes tempomat”. Ha hegyek között, völgyek között zakatol a kocsi, akkor pont van elég baja a sofőrnek a terepviszonyokkal, nem kell még arra is figyelnie, hogy a gázt próbálja egyenletesen adagolni. Be tudja állítani elektronikusan, hogy 1,8-30 km/h sebességig mennyivel szeretne száguldani, és az elektronika összehangolja a különböző rendszereket annak érdekében, hogy tartsa a tempót. Nem vicc ám a száguldás kifejezés, terepezéskor a 30 km/h sok tud ám lenni.

Amiben nagyot dobott a Range Rover, az az Evoque új motorválasztéka. A modell megkapja a saját fejlesztésű, teljesen alumínium Ingenium TD4 dízelmotorokat. Mindkettő kétliteres négyhengeres, a gyengébb 150, az erősebb 180 lóerős. Ezek váltják le a korábban használt 2,2 literes dízeleket. Az alumínium blokk 20-30 kilóval könnyebb, mint a korábbi, a fejlesztés során a fő szempont a hatékonyság és a gazdaságosság volt. A kisebb teljesítményű motor például 18 százalékkal hatékonyabb, mint az előd. Elsőkerék-meghajtással és kézi váltóval már 4,2 literes kombinált fogyasztási adatot ígér a gyár, de az összkerékhajtású modell sem gázolajfaló, 4,8 literrel elketyeg 100 kilométeren. Mondom, terepjáróról beszélünk, szóval kíváncsi leszek egy új Evoque tulajdonos véleményére, hogy ez az adat tényleg hihető-e.

2015-Range-Rover-Evoque-Rear

Amiben nagyot dobott a Range Rover, az az Evoque új motorválasztéka.

A benzinesek rajongóinak egyelőre be kell érniük a megszokott kétliteres, 240 lóerős, Ford turbómotorral,  az ígéretek szerint valamikor jövőre érkezik saját fejlesztésű erőforrás. Bánkódni azért nem kell, ez 7,6 másodperc alatt repít százra, és a 217 km/h végsebesség sem változott. A gyári vegyes fogyasztásra sem lehet panasz, a 7,8 literes adat ugyan kevésbé lenyűgöző, mint a dízeleké, de ez is bőven személyautós kategória. A sebességváltók között találjuk a klasszikus, 6 sebességes manuálist, de a legtöbb változatnál már a kilencfokozatú váltót kapjuk.

A belső szinte semmit sem változott, de nem is volt nyomasztóan indokolt variálni. Ami új, hogy a fedélzeti számítógép nagyobb, 8 inches érintőkijelzőt kapott. Szintén új a változtatható színű hangulatvilágítás. A Range Rover Evoque belső kialakítása korábban is meglehetősen jól variálható volt, a vásárlók eddig is tizenhárom színárnyalat közül választhattak. Hedonisták a csúcsváltozattal még rendelhetnek tizennégy irányban állítható, masszírozós bőrüléseket is. Emellett, ha valaki nem szeretné, hogy teljesen ugyanolyan legyen a terepjárója, mint másnak, apró kiegészítőkkel egyedivé teheti. Túlzásba mondjuk nem vitték ezek számát, de vannak spéci felnik, sárvédő gumik, vagy szelepsapkák. Belül szőnyegekkel, fényezett felületű belépőlemezekkel, pedálborítással, és csomagrögzítő trükkökkel tehető különlegessé.