Jeremy, ne hagyj el! Itt az új Volvo XC90

Jeremy Clarksont kirúgták a Top Gear-ből, a világ legnézettebb autós műsorából. Bemutatkozott az új Volvo XC90. A két információ között nem könnyű összefüggést találni, de lesz, ígérem. Szóval, a Volvo olyan nyugis, decens autónak tűnt sokáig, az utolsó dobozforma mohikán volt a piacon. Társultak hozzá olyan kifejezések, mint megbízhatóság, svédes acélosság, meg szuper töréstesztek. Most pedig bemutatták az új XC90-et, amely nagyon új, és, tényleg adtak a formának is, alaposan.

Amikor bemutatnak egy új modellt, akkor a mérnökök általában épp csak lenyelik a pezsgőt a díszbemutatón, és másnap már kezdik ugyanazon típusnak a következő generációját rajzolgatni, meg farigcsálni a 3D-s mintáját. Tudják, hogy nincs megállás, mire a munkájuk a finisébe ér, addigra – úgy 2-3 év alatt – ki kell hozni a következő modellváltozatot. Ehhez képest az XC90 tervezői páholyban érezhették magukat, 12 év telt el az utóbbi XC90 bemutatója óta. Nem éreztek égető kényszert, hogy újítsanak, nyilván a könyvelésről leszóltak, hogy nyugi, viszik még, nem kell kapkodni.

Olyan ez, mint a jó bor, 12 évig érlelték, és nagyon finom lett. Valamiféle üzletpolitikai döntés is hátráltatta az új modell fejlesztését, de a tulajdonosváltás után zöld lámpát kapott a további fejlesztés. Az új luxus SUV hossza 4,95 méter, amiből a tengelytáv 2,98 méter. Természetesen a belső tér is hihetetlenül tágas.

The all-new Volvo XC90

Nem fogyaszt többet városban 9,6 liternél.

 

Vakrandi: Itthon már 93 új XC90 elkelt 

Az elődmodellből világszerte 636 ezer kelt el, itthon 1.308 futott belőle. Ehhez képest az újból március hetedikéig már 18 ezret rendeltek meg, itthon pedig 93 példányt, ráadásul úgy, hogy még csak fotón láthatták, mit is vesznek. Se próbaút, se óvatos kivárás, hogy megjelenjenek az első tesztek, bele a közepébe. Nyilván, azért nem teljesen zsákbamacska, és a fotók láttán teljesen érthető az első látásra szerelem. Nem beszélve arról, hogy a magasabb felszereltség hívei is szép számmal vannak, előzetesen 19 darabot jegyeztek elő a First Edition kezdőszériából.

A beszálló szint a Kinetic, a közepes a Momentum, amelyben már kristályüveg váltógomb csillog, a legelőkelőbb pedig az Inscription, amelyben már nappabőr kárpit, és fényes hűtőmaszk is jelzi, hogy a kényeztetés magasiskoláját kapja a vevő. Sportosabb az R-design változat. A motorválaszték három tagból áll, ezek a T6 AWD, a T8 AWD, és a D5 AWD. Egyik sem fogyaszt többet városban 9,6 liternél, de az tényleg a mohóság csúcsa, pedig valamivel több, mint kéttonnás autót kell repíteniük. A végsebességet 220-230 km/h között szabályozza az elektronika. A váltó nyolcfokozatú, így könnyű megtalálni az ideális fokozatot.

The all-new Volvo XC90

A váltó nyolcfokozatú, így könnyű megtalálni az ideális áttételt.

 

Zenében verhetetlen

Ha valaki nem kizárólag a motor hangját szeretné hallani – ami teljességgel érthetetlen, de létezhetnek ilyen különcök –, annak akusztikai luxusban is része lehet. Bowers & Wilkins hangrendszer rendelhető az autóhoz, amely 1400 Watt teljesítménnyel és 19 hangszóróval kényeztet, és koncertteremhangzást is kérhetünk. Jó, feláras a történet, de spongya rá, tényleg az a plusz egymillió forint megéri a vájt fülűeknek.

Az első megrendelők várhatóan júniusban kaphatják meg a kulcsot az új Volvo XC90-hez. Ehhez csak az szükséges, hogy kisebb sokkot okozva a könyvelőjüknek, előkészítsenek egy kerek összeget. Az új Volvo öt-, és hétüléses változatban rendelhető. A legszerényebb változat a T5 AWD motorral szerelt ötüléses, ez már kicsivel 15 millió alatt is elérhető. A T8 AWD motoros, hétüléses a sportos, vagyis R-design felszereltséggel pedig 23,2 milliónál startol.

The all-new Volvo XC90

A design láttán teljesen érthető az első látásra szerelem.

 

Jeremy Clarkson a Volvo rajongója

Szavatartó ember lévén, ejtsünk szót Jeremy Clarksonról is. A Top Gear legendáját úgy vágták ki, mint a macskát szükségét végezni. Nyilván nem könnyű eset, több balhéja volt már, amelyek kínosak a BBC számára.  Most pedig betelt, ami betelhetett. Ezzel együtt sokaknak hiányozni fog, és egyszer majd biztosan megkérdezik tőle, melyik autó az igazi számára. Nos, gyanús, hogy a válasz Volvo lesz, mert Clarkson több ilyet tart a garázsában. Sejthető, hogy már bejelentkezett egy új XC90-ért, nyilván a sportos változat érdekli, Bowers & Wilkins hangrendszerrel, hiszen Clarkson igazi ínyenc. Biztosan futja rá a végkielégítéséből.