László Alexa

modell és produkciós ügynökségvezető

„Más-más módon kerülhetnek hozzám a modellek: van, akit az utcán szólítok meg. Ez elég izgalmas helyzet, mert meg kell nyernem az illető bizalmát. A szépséget talán nem nehéz felfedezni valakiben, de vannak egyéb kritériumok is, amelyeknek ebben a szakmában meg kell felelni, nem beszélve a mentális elvárásokról. Ajánlás útján is kerülnek hozzám potenciális modellek, de akadnak olyanok, akiket az interneten találok meg. Ez utóbbi csalóka is lehet a személyes találkozás után.”

„Nem tudok körülírni mai trendi női vagy férfi modelltípust, mert országonként, divattervezőnként, márkánként eltérőek lehetnek a divatos arcok, így aztán megtalálja a maga megrendelőjét a klasszikus szépség, a különleges karakter vagy például a nagyon sportos modell is. Bizonyos testi adottságoknak – mint magasság, méretek – természetesen meg kell felelni ahhoz, hogy valaki modellként dolgozhasson. Az ügynökségek általában kialakítanak egy vonalat, hogy milyen típust szeretnének menedzselni.”

„Sajnos itthon kevés márka engedheti meg magának, hogy topmodellel reklámozza a termékét, sőt azt sem, hogy profi modellel. A kilencvenes években, de az ezredforduló után is még a rengeteg divatbemutató és egyéb lehetőségek miatt volt egy csapat itthon, akiket rendszeresen lehetett foglalkoztatni, és profik voltak. Ma ha egy modell profi szinten szeretne megélni, akkor erre már csak külföldön van lehetősége.”