Idén csak 137 Shelby Mustangot engednek szabadon

Idiótabiztos megoldás: beprogramozták a gumiégetési funkciót

Biztosan megdobban a szív, ha egy Ford Mustang GT halad el mellettünk. Még akkor is, ha valakit egyáltalán nem érdekel ez a márka, sőt, az autók sem. Ez az érzés abból fakad, hogy a V8-as blokk dübörgése ösztönösen egybecseng a szív ritmusával, olyan, mint ha egy ménes robogna el mellettünk. Még az ultragizda ifjoncok is lehalkítják autóikban a dübörgő mélynyomót, mert tudják: itt az autók alfahímje, az igazi macsó, vagy, ha már Mustang, akkor csődör. Hivatalosan is bejelentették, hogy idén összesen 137 darabot készít a Ford a GT350-ből, más néven a legendás Shelbyből.

A Ford elárulta, mit tervez a 2015-ös évjáratú Shelby Mustangokkal. A GT350-esből 100 darabot gyártanak, míg a kifejezetten pályára szánt GT350R-ből 37 példányt. Nem csoda, hogy visszafogják a gyártási számot, hiszen a különlegesség abban is rejlik, mennyire egyedi modellt vezethet valaki. Aki hozzájut a Ford Mustang Shelbyhez, az biztos lehet benne, hogy a városában, de talán az egész országban sincs még egy hasonló. Esetleg Dubaiban, vagy Katarban fordulhat elő, hogy két ilyen parkol egymás mellé, egyéb helyeken nem valószínű.

Civileknek csak 507 lóerő jár

Az új Ford GT350-es még tavaly novemberben mutatkozott be, ez a polgári kivitelek legerősebbike, V8-as motorja 507 lóerőt és 542 Nm nyomatékot ad le. A GT350R ennek a pályahasználatra szánt változata. Januári színrelépésekor még csak annyit közöltek róla, hogy legalább 500 lóerős lesz, de később kiderült, hogy inkább 520. Nehéz elképzelni, hogyan ellenőrzik majd, hogy a GT350R-t csak versenypályán használják. Talán gyári tartozék lesz egy Ford alkalmazott, aki a nap 24 órájában felügyeli, hogy ezek az autók semmiképp se hajtsanak ki a közútra. A Shelby GT350R változata nem csak külsőségeiben lesz versenyautósabb, mint az utcai változat, a motorvezérlést is úgy alakították, hogy akár 8500-as fordulatig lehessen pörgetni anélkül, hogy baja esne a blokknak. (Hangsúlyozottan a motornak, a vezetőnek magára kell vigyáznia.)

Idiótabiztos megoldás: beprogramozták a gumiégetés funkciót.

A számok ismertetésekor a Ford vezetői azt is elárulták, hogy a gyártás év vége felé kezdődik, vagyis a Mustang Shelby leendő tulajdonosainak olyan erényeket kell csillogtatniuk, mint a türelem, ami amúgy nem a célcsoport legjellemzőbb tulajdonsága.

Szégyen, de 8 litert eszik a „sima” Mustang

Ha valaki nem vágyik a limitált változatra, annak kedvezőbb hírekkel szolgált nemrégiben a gyártó. Hamarosan kezdődik a 2015-ös széria Mustang értékesítése Európában.

Az 5 literes V8-as motorral hajtott Ford Mustang 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Ez minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford modellje az európai piacon. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt változatnak sem kell szégyenkeznie, 5,8 másodperc alatt éri el a százat. Igaz, utóbbi kombinált gyári fogyasztása 8 liter/100 km, ami valódi szentségtörés, tekintve, hogy a Mustanghoz azért egy privát benzinkutat is szokás volt mellékelni a hőskorban. A takarékos Mustang, hogy is mondjam… fából vaskarika.

A vállalat azt is közzétette, hogy mióta az idei év elején a márkakereskedések elkezdték felvenni a megrendeléseket, több mint 2200 európai vásárló rendelt Ford Mustangot. Természetesen nem tudjuk, hogy ezek közül mennyi magyar, de biztosan van olyan hazánkfia, aki már tűkön ül, mikor vezethet ilyen autót.

Biztonságosan éghet a gumi

Az sem titok, hogy beépítették a 2015-ös Mustang GT menetstabilizáló rendszerébe az úgynevezett „Line Lock” funkciót. Ez kifejezetten driftelésre, gumipörgetésre való. Ha bekapcsolják, az első kerekek blokkolnak, a hátsókat pedig addig forgathatja a vezető, amíg a kocsi sem látszik a füsttől. Kívülről persze nem lehet majd tudni, hogy ez nem a sofőr bravúrja, hanem a kocsi vezérlési rendszere hatalmazza fel rá. Tulajdonképpen, mi a baj ezzel? Egy musztáng nem hagy maga után porfelhőt? Dehogynem. Akkor, egy Mustang miért ne tehetné?