Jó formában a Nissan, jön a Lannia

Lanniának lennie kell – döntött a Nissan vezetése. Miután a koncepciót 2013-ban megvillantották, idén Sanghajban bemutatkozott az autó, amely legördül majd a szalagokról. Megszokhattuk, hogy a Nissan hajlamos kissé, vagy nagyon elvont terveket, majd kocsikat készíteni, de ami ma formabontó, az holnap maga a forma. A Lannia is ilyen, nem nagyon hasonlít semmire, amit eddig ismertünk, a szaksajtó most találgat, melyik elemét miből örökölhette az evolúciója során. Az egyik vezető magyar autós lap jellemzése, a „tapírorr” azért elég találó.

Biztosan nem lesz Nissan Lanniám. Erre nemcsak a malacpersely mélyreható elemzése során jöttem rá; ha lenne is pénzem rá, akkor sem. Az okok a következők: elmúltam már 20 éves, sőt 30 is, sőt… á, mindegy… Ezenkívül kínai sem vagyok.

Lássuk be, a Nissan Lannia üzletpolitikája súlyos kirekesztéseket foglal magában. Az autót kizárólag kínaiaknak készítik, Európába, Amerikába, Afrikába be sem teszi a kerekét. Ráadásul a célcsoportja a jól kereső 20–30 év közöttiek szegmense, így hát hazánkban aligha jön majd szembe, még akkor sem, ha itt is élnek jól kereső 20-30 közötti kínaiak.

Azt ugyan nem hiszem, hogy a sanghaji kereskedésben elkérnék a leendő vevő személyijét, és ha 31 éves, akkor kitessékelnék a szalonból, de azért elég különös, hogy eleve ilyen szűken lövik be a célközönséget. Amiért mégis érdemes foglalkozni vele, az az, hogy érdekes.

Kínai a dizájn is 

Az új Lannia Sanghajban mutatkozott be áprilisban, ami nem véletlen, ott szeretnék eladni. Ezenkívül a Nissan Design China stúdió tervezte, tehát nem is lett volna szép dolog elvinni tőlük a bemutatót. A Nissan tervezőitől nem áll távol egy kis polgárpukkasztás, emlékezzünk csak a Juke formájára. Talán azzal tesztelték a piac tűrőképességét, és amikor látták, hogy a cukiságfaktor győzedelmeskedik a józan ész felett, akkor vérszemet kaptak.

Nissan_Lannia_Concept

A Nissan tervezőitől nem áll távol egy kis polgárpukkasztás.

Tudták, még feltűnőbbnek kell lennie, hogy később azoknak a szeme is megakadjon rajta, akik már a Juke hátsó ülésén bekötve nőttek fel. Még elvontabbat kellett rajzolni, hogy meghaladja a fiatal generáció ingerküszöbét. Első látásra kifejezetten sportosnak ígérkezik az új Nissan, erről tanúskodik a hatalmas orr, amelyen egészen vékonyra húzott szemekként virítanak a lámpák. A várható motorválasztékról persze még semmit nem árul el a gyártó. A hátsó ív is elegáns, ívelt, az egész kocsi oldalvonala a siklásra utal. Ami némileg furcsa, az a C oszlop, vagyis annak teljes hiánya. Miközben a gyártók többsége törekszik arra, hogy minél jobb legyen a kilátás, a Lannia tervezői kifejezetten befalazták, illetve befémezték a hátsó ajtókat. Ez is olyan sportkocsis képet mutat, csak közben a hátsó utas alig lát ki, kicsit olyan a hátsó ablak, mint egy lőrés.

Milyen állatra hasonlít?

Műszaki információ, árlista és tesztek hiányában a szakírók mindenféle elméleteket állítanak fel, milyen ősöktől származnak a Lannia egyes elemei. A Nissan Juke vidám formái visszaköszönnek, az övvonal és a felső rész a Maxima elemeit idézi. Gonoszabbak valamiféle házasságtörésre gyanakszanak, a Honda Concept B formáját állítják szembe a Lannia koncepciójával. Hasonlít, hasonlít, de a telitalálat mégis a Totalcar munkatársáé, aki nemes egyszerűséggel tapírorrúnak titulálta az új Lanniát.

A cukiságfaktor győzedelmeskedik a józan ész felett.

A cukiságfaktor győzedelmeskedik a józan ész felett.

Elegáns a belső tér

A belső nagyon elegáns, a vezető kényelméről szól minden. Alapvetően feketék a belső elemek, de ezeket vidám, dinamikus betétekkel dobják fel. Természetesen elengedhetetlen az informatikai kényeztetés, 7 colos, taperolós multimédiás kijelző segítségével tájékozódhat a vezető. Az utasok szórakoztatását sem felejtik el, mindenféle informatikai megoldás rendelkezésükre áll, ha az utazás élménye esetleg nem abban merülne ki, hogy bámulnak kifelé az ablakon. Ezzel együtt a biztonsági extrák széles tárházát is megkapja a Lannia, de ez nem is lehet másképp egy huszonegyedik századi modellnél, amely ráadásul bevallottan nem a kispénzű varrónők autója lesz, akik a nehéz műszak után hazaindulnak Sanghaj külvárosába.