NYÁRI ISTVÁN: ONE DAY BEFORE THE LAST SUPPER

A világszerte elismert magyar képzőművész a saját vallomása szerint pop-szürrealista stílusban alkotja festményeit. A fotorealisztikus figurák furcsa terekben jelennek meg a képein, ez a nagyméretű, 2×3 méteres alkotása pedig a híres Leonardo da Vinci-falfestmény parafrázisaként értelmezhető. Központi alakja a Madonnákra emlékeztető pózban ülő fiatal lány, karjában játékbabával – ijesztő vízió –, körülötte szimmetrikusan helyezkednek el a többiek, előttük, az asztalon ételek, italok, mai és régi tárgyak. Művészettörténeti utalásként foghatók fel a tükrökben látszódó alakok, a két kutya, klasszikus festmények szereplői. Az egyes figurák öltözete, épp elkapott mozdulata és az eszközök által voltaképp az esztétikán is túlmutatóként értelmezhető az alkotás, mint a fogyasztói társadalom több aspektusának kritikája.