A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

Már a ’70-es évek közepe óta gyártják a kompakt sportautó VW Golf GTI-t, ám a8-as Golf megjelenése óta tesztautónk a legifjabb és legvadabb modell, amit egy VW-szalonban fellelhetünk.
Leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A zárt elülső tengelyt hajtó 290 lóerő gondoskodik róla, hogy extrovertált járműnk alapos feltűnést keltsen az utcai forgalomban.

Van, akinek túl gyors, másnak túl lassú

A probléma a típus leírásában rejlik: az utolsó betűk a “GTI TCR”-ben a “Touring Car Racing”-re utalnak.

Aki az autóját egy nemzetközi versenyautó-osztály alapján nevezi el, annak laza attitűdre van szüksége az extrém járműszélességgel, lendületes rugózással és a radikális súlyspórolással szemben. Nos, mindezekkel a VW végeredményben nem igazán rendelkezik.

Ettől függetlenül azonban szórakoztató vezetni. Amikor a hátsó tengely terhelésváltáskor érezetően és kiszámíthatóan megpördül, kevés gondunk akad a névválasztással.

Három különböző szint közül választhatunk a teljes biztonsági hálótól a maximálisan egyéni felelősségre történő száguldozásig. A fokozatok közti váltásokból azonban összességében nem sokat érzékelünk. A VW GTI feszesen rugózik és kissé döcög. 2 literes, négyhengeres turbómotorja maximum 6000 fordulatot produkál.

Még álló helyzetben is gyorsnak érezzük magunkat a kocsi dizájnja miatt: a sportkormányon, 12 óránál található jelzés például még az üzletben is téma. A sportülések magas alapbeállítással, ugyanakkor megfelelő oldaltartással bírnak.

Autónknak tehát sok szerencsés tulajdonsága van, éppen csak a neve nem passzol hozzá igazán.

Értékelés:

Vezetési élmény

Szép hátsó és direkt vezérlés jellemzi, de nem igazán kényelmes.

Teljesítmény

2 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor

290 lóerő (230 kW)

Max sebesség 264 km/óra

0-100 km/h: 5,6s

Fogyasztás

6,7 liter (normál), közel 10 liter (a teszt során)

Kapcsolódó cikkek

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

Ha az autóval történő közlekedés során, bármilyen negatív esemény ér bennünket, mint baleset, defekt, meghibásodik az autó, kifogy az üzemanyag, segítséget kell hívnunk.

Hogyan működnek az elektromos és a benzines kerékpárok?

Hogyan működnek az elektromos és a benzines kerékpárok?

Mostanában egyre több elektromos kerékpár jelenik meg a kínálatban. nem csoda, hiszen az elektromos biciklik elektromos rásegítővel rendelkeznek, de az emberi erőre továbbra is szükség van.