Egy mini az őrület határán: kipróbáltuk a Mini Coopert

Kevés autó kelt olyan hetyke és erőteljes benyomást a sofőrjében, mint ez a kisautó.
Kipróbáltuk a Mini Coopert

Ám aki valóban a sportosságot keresi, az a Mini Coopernél rossz helyen jár. De az is, aki maximális komfortra áhítozik. A legkisebb Cooper inkább zabolázhatatlan: ezt 136 lóerős, 1,5 literes turbóbenzinmotorja teszi lehetővé.

Történelmileg korrekt belső

Alapvetően ennél nem is kell több a szórakozáshoz egy 1185 kilós autó esetében. A harmadik Mini-generáció legkisebb tagja mindössze 3,85 méteres hosszúsággal büszkélkedhet, és a csekély méretek kicsiny belső teret rejtenek. Ám a vezetői ülésből, a széles ablakokon át kitekintve már kevésbé érezzük így. A második sor kevés lábteret kínál a felnőtt utasoknak, ám az üléseket előre hajtva 713 literes csomagteret kapunk - alaphelyzetben pedig 211 literrel gazdálkodhatunk.

A belső tér kialakítása szokatlan, de történelmileg érthető: a BMW-ből továbbfejlesztett Mini felidézi Morris és Austin eredetijét. Az a 60-as évkeben, látványosan elhelyezett fordulatszámmérővel és a műszerfal közepére helyezett, óriás sebességmérővel került forgalomba. Szerencsére itt ezek helyett a mutatók helyett a fókuszban már az infotainment rendszert találjuk.

A megcélzott retro-küllemhez passzolnak az alumíniumkapcsolók. Van valami igazán menő abban, ahogy a fedélzeti világítást felkapcsoljuk, akárcsak egy repülő pilótája. Egy pirossal megvilágított kapcsoló vette át a csúnya startgomb helyét is.

Háromhengeres motorunk általánosságban 7,5 liter benzint fogyaszt, szériafüggően hatsebességes váltóval elérhető. Tesztautónk elülső tengelyét ezzel szemben a hétsebességes, dupla kuplungos változat hajtja meg (620 ezer forintos felárért). Gyorsan reagál, főleg a 7000-es fordulatszámhatár közelében.

A Mini kitűnő eszköze a mindennapos szórakozásnak, ám 7 és félmillió forinttól induló árával semmiképp sem a leggazdaságosabb ajánlat ebben a kategóriában. A Suzuki Swift Sport, vagy épp a Ford Fiesta ST-line is hasonló áron nyújt ilyen teljesítményt, ám lényegesen jobb felszereltséggel. Más kérdés, hogy náluk viszont elvész a Mini fiatalos sármja.

Értékelés:

Vezetési élmény 3/4

Vad és kemény futómű, nagy ellenállás a vezérlés során.

Teljesítmény 3/4

1,5 literes, háromhengeres turbóbenzinmotor

136 lóerő (100 kW)

Max sebesség 210 km/óra

0-100 km/h: 7,9 s

Fogyasztás 2/4

5 liter (normál), 7,5 liter (a teszt során)

Kapcsolódó cikkek

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

Ha az autóval történő közlekedés során, bármilyen negatív esemény ér bennünket, mint baleset, defekt, meghibásodik az autó, kifogy az üzemanyag, segítséget kell hívnunk.

Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

Nem érkezik gyengék nélkül, de meggyőző az ár és a kialakítás is.

Hogyan működnek az elektromos és a benzines kerékpárok?

Hogyan működnek az elektromos és a benzines kerékpárok?

Mostanában egyre több elektromos kerékpár jelenik meg a kínálatban. nem csoda, hiszen az elektromos biciklik elektromos rásegítővel rendelkeznek, de az emberi erőre továbbra is szükség van.