A VW első elektroautója
Az autót először közepes és nagy hatótávolsággal vehetjük meg, előbbi esetben 420, utóbbiban 549 kilométert tesz meg elektromosan. Ezután érkezik a megfizethetőbb alapmodell, kisebb akksival és 330 kilométeres hatótávolsággal.
Az ID.3 a Golf fényszórómagasságában halad. A modellek körülbelül egyforma hosszúak és szélesek, valamint árban is szorosan követik egymást. A VW csoport vezérigazgatója, Herbert Diess azért úgy nyilatkozott: az elektroautó nem fogja kiváltani a Golfokat, az ID.3 felépítése kizárólag az elektromos meghajtással kompatibilis. Éppen ezért rejt több akkut a padlója, és ezért használja ki olyan ügyesen a teret, ahogyan arra egy e-Golf nem lenne képest.
A motor az autó hátuljában ül, ám mellette is bőségesen marad hely a csomagtartónak: 385 literrel gazdálkodhatunk. A legdrágább motorvariáns 150 kW-t, azaz 204 lóerőt produkál. Autónkhoz tágas belső tér is tartozik, középső konzol azonban nincsen benne.
A meghajtás minden variánsban ugyanabból a szinkronmotorból és egy egyfokozatú sebességváltóból áll. Egy szoftver szabályozza, aktuálisan épp mekkora teljesítmény áll a rendelkezésünkre. Olyan erőfitogtatásra ne számítsunk, mint például a Tesla “Ludicrous” utazási módja során: ehelyett a VW inkább komfortos és csendes haladást biztosít.
Ami a hatótávolságot illeti, a VW-vezér Diess elárulta: idén az ID.3-mal utazik nyaralni, méghozzá 400 kilométeres távra, ami során csak egyszer tervez szünetet tartani. Akksitól és kialakítástól függően az autó 50, 100 vagy 100 kilowattal tölt a gyorstöltő-pontokon: ideális esetben 30 perc után már 350 kilométer megtételére képes. A valódi teszt során arra jutunk, az autó nagy átlagban 18 kWh-t használ el 100 kilométeren.