A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t
A zárt elülső tengelyt hajtó 290 lóerő gondoskodik róla, hogy extrovertált járműnk alapos feltűnést keltsen az utcai forgalomban.
Van, akinek túl gyors, másnak túl lassú
A probléma a típus leírásában rejlik: az utolsó betűk a “GTI TCR”-ben a “Touring Car Racing”-re utalnak.
Aki az autóját egy nemzetközi versenyautó-osztály alapján nevezi el, annak laza attitűdre van szüksége az extrém járműszélességgel, lendületes rugózással és a radikális súlyspórolással szemben. Nos, mindezekkel a VW végeredményben nem igazán rendelkezik.
Ettől függetlenül azonban szórakoztató vezetni. Amikor a hátsó tengely terhelésváltáskor érezetően és kiszámíthatóan megpördül, kevés gondunk akad a névválasztással.
Három különböző szint közül választhatunk a teljes biztonsági hálótól a maximálisan egyéni felelősségre történő száguldozásig. A fokozatok közti váltásokból azonban összességében nem sokat érzékelünk. A VW GTI feszesen rugózik és kissé döcög. 2 literes, négyhengeres turbómotorja maximum 6000 fordulatot produkál.
Még álló helyzetben is gyorsnak érezzük magunkat a kocsi dizájnja miatt: a sportkormányon, 12 óránál található jelzés például még az üzletben is téma. A sportülések magas alapbeállítással, ugyanakkor megfelelő oldaltartással bírnak.
Autónknak tehát sok szerencsés tulajdonsága van, éppen csak a neve nem passzol hozzá igazán.
Értékelés:
Vezetési élmény
Szép hátsó és direkt vezérlés jellemzi, de nem igazán kényelmes.
Teljesítmény
2 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor
290 lóerő (230 kW)
Max sebesség 264 km/óra
0-100 km/h: 5,6s
Fogyasztás
6,7 liter (normál), közel 10 liter (a teszt során)