Prémiumot ad a Hyundai: Íme, a 2015-ös Genesis

Régóta nem kérdés, hogy a Hyundai tudja hozni azt a minőséget, amelyet egy európai luxusautótól elvárunk, sőt az új, 2015-ös Genesis modell ámulatba ejtette a szaksajtót. Igazi limuzin, ár-érték arányban pedig veri a riválisokat. Nem kicsit, nagyon. Az autóban egy igazi technikai világújdonság is megjelenik. Apró fájdalom, hogy a magyar utakon nem mostanában várható a feltűnése. A hazai értékesítés idén biztosan nem kezdődik meg, és csak remélni tudjuk, hogy később kapható lesz. Már csak azért is, mert a legfrissebb információ, hogy a Genesis hivatalosan is a formatervezés bajnoka lett az Autómárkák 2014-es Versenyén (Automotive Brand Contest 2014).

Ha mindenképpen kellene egy zavaró momentumot találni az autón, az az orrán és a kormányon látható embléma lenne. Márpedig, autós újságírónak szakmai kötelessége valamibe belekötni. Ez a kis embléma a Bentley-ére hasonlít, amit korábban lenyúlt a Chrysler is a 300-as modellhez, és buktam egy fogadást, amikor azt állítottam, hogy láttam egy Bentley-t karambolozni, pedig Chrysler volt. Rossz emlék, maradjunk annyiban.

Ami a formát illeti, a képek magukért beszélnek. Írhatnánk, hogy letisztult, kifinomult, elegánsan ívelt, komoly, mégis dinamizmust sugárzó. Csupa olyan jelzőket, amelyekkel eséllyel pályáznék hivatalos PR szövegírónak. Pedig, ez nem túlzás. Nem mostani tapasztalat, hogy Hyundaiéknál nagyon megtanultak formát tervezni. A Genesis kifejlesztésére – figyelem, a nyugalom megzavarására alkalmas tartalom következik – négy év alatt összesen 500 milliárd koreai wont (105 milliárd Ft) fordított a cég. A modellt elsősorban az Egyesült Államok és Korea piacára tervezték. Sajnos, tegyük hozzá. Európába is eljutott, itt azonban kifejezetten az a márkafilozófia, hogy a kevesebb a több. Vagyis, limitálják az értékesített modellek számát, így nem lesz tucatlimuzin, hanem presztízst jelent majd beleülni. Magyarországon nem is lesz idén kapható, talán majd 2015-ben.

Hyundai Genesis

Nem ámítás: 8,2 millió forint lenne, ha volna

A Genesis pedig biztosan keresett autó lenne itthon, hiszen az alapár mintegy 8,2 millió forintnak megfelelő dollárról indul, összkerékhajtással 8,8 millió. Ez a 3,8 literes V6-os, benzinesre vonatkozik. Ez 315 lóerővel húz 6000/perc fordulaton. Az 5 literes V8-as 11,2 millió körül kapható. A bizonytalan vevők döntését megkönnyítendő, nem variálták túl az alapfelszereltségi csomagok összeállítását. Egy van, de ahogy pókeres nyelven mondanák: all in. 18 colos könnyűfém keréktárcsák, tolatókamerával ellátott 8 colos navigációs rendszer Bluetooth kihangosítóval, elektromosan behajló külső tükrök, vezetőoldali térdlégzsák, magasságban állítható, elektromos gerinctámasszal felszerelt utasülés, sötétedésérzékelő, esőérzékelő, 4 irányban állítható kormánykerék, és még sorolhatnánk. Külön említést érdemel a visszagurulást gátló elektronika, az autó a legbénább sofőrt is megakadályozza abban, hogy a lejtőn kiszállva könnyes búcsút intsen járművének, miután elfelejtette lefékezni. Az érzékelők azonnal blokkolnak, és csak akkor old ki az elektronikus fék, ha a gázpedálra lépnek.

Díjazták a Hyundai formákat

Két rangos díjat is nyert a Hyundai az Autómárkák 2014-es Versenye (Automotive Brand Contest 2014) megmérettetésen. A neves szakemberekből álló zsűri döntése alapján a vadonatúj Genesis a külső formatervezés kategória győztese. A Genesis idén már két másik rangos elismerésben is részesült: az iF Product Design Award 2014 és a Red Dot Design Award 2014 díjakat kapta meg. A koncepcióautók kategóriájában szintén egy Hyundai modell, az Intrado kapta a győztesnek járó címet.

Spórolni lehet a bírságon

Igazi világújdonság a CO2érzékelő az utastérben. Ez arra hivatott, hogy jelezze, ha fogy az éltető oxigén, és fárad a vezető, így megakadályozza a sofőr elalvását. Szintén kellemes megoldás spórol a közlekedési bírságokon. A jármű képes arra, hogy a navigáció adatbázisában szereplő sebességmérő kamerák helyszíne felé közeledve gyorshajtás esetén magától lefékezzen, így a vezetője elkerülheti a bírságot. Az automatikus vészfékező rendszer persze elsősorban azért van, hogy megállítsa az autót veszélyes szituációkban, 80 km/h sebesség alatt ezt garantáltan tudja.

Igazi világújdonság a CO2-érzékelő az utastérben

Igazi világújdonság a CO2-érzékelő az utastérben

Kényelem és béke

A belső tér kialakításánál törekedtek arra, hogy ne díszítsék túl, legyen harmonikus, egyszerű, inkább a felhasznált anyagok sugallják az eleganciát, nyugodtan mondhatjuk, a luxust. Miután az autó tele van elektronikával, komoly ergonómiai kutatásokat végeztek, melyik kapcsolót hol kell elhelyezni, és mekkora erővel kell nyomni, hogy a lehető legjobb hatást érje el. Két nagyon jellemző szó található a hivatalos sajtóanyagban: kényelem és béke.